lunes, 10 de junio de 2013

01 DE JUNIO - MARNATON - TRAVESSA DE LA LLUNA

Crónica por Dani Gavaldà.

Dissabte dia 1 de juny es va celebrar la Marnaton de la Lluna, es tracta de dues travessies de natació en aigües obertes, la primera amb una distància de 1200 metres, sortia de Torre Valentina  i arribava a la Cala Cristus, era per a debutants i participants joves (a partir de 12 anys). La segona de 4500 metres tenia sortida i arribada a la Cala Cristus i s’havia d’anar fins a Cavall Bernat i tornar, puntuava per a la Copa Marnaton eDreams. El nom d’aquesta prova el dóna el fet que la sortida de la segona travessia, la de 4500 metres, és a les 7 de la tarda, pel que alguns participants arriben amb la foscor.
 
El Club Atlètic Val d’Aran hui tenia doble representació, Juanmi Riu i jo Dani Gavaldà.
 
Tot i que la sortida era a les 19:00 de la tarda vaig arribar al càmping internacional de Calonge a les 14:00 del mig dia, devia tenir ganes de posar-me nerviós. El brífing de la prova llarga es va fer esperar fins a les 17:15 així que vaig tenir temps de sobres per a dinar, fer la migdiada i acabar amb el que quedava d’ungles. Al brífing ens van explicar que hi havia corrents que hauríem de superar a l’anada fins a Cavall Bernat i conseqüentment anirien a favor a la tornada.
Un cop acabat el brífing cap a la Cala Cristus. on ens canviaríem mentre veiem l’arribada dels nedadors de la prova curta. Va ser a la Cala Cristus on ens vam trobar Juanmi i jo.
 
Després de posar-nos el neoprè, amb la sobredosis de vaselina corresponent i una llumeta fluorescent enganxada. Vam fer l’escalfament d’uns 10 minuts aproximadament, ja hi hauria més temps per a escalfar als primers metres de la travessia.
 
Puntualment a les 19:00 del vespre, després de desitjar-nos sort tots els participants, especialment entre companys de club, i de rebre les últimes indicacions es dóna la sortida i els més de 250 taurons ens endinsem alhora a la mar brava.
La sortida va ser més neta del que m’esperava. El recorregut d’anada s’havia de fer deixant tot un seguit de boies a mà dreta, s’havien de recórrer un total de 2200 metres amb corrents lleugerament en contra fins a Cavall Bernat, vaig començar molt tranquil però l’anada se’m va fer bastant llarga tot i la bona orientació que vaig sentir. A Cavall Bernat havies de sortir de l’aigua i passaves per un avituallament, vaig arribar a aquest punt en un grupet bastant nombrós, uns 10 que vam nedar gairebé tot el viatge d’anada junts, jo em vaig aturar a l’avituallament, (punt a millorar la propera travessia) quan me’n vaig adonar m’havia quedat sol i vaig començar la tornada en solitari.
La tornada tot i tenir els corrents a favor es va fer molt més dura, nedar sòl en aigües obertes costa molt. Aquest va ser el meu error, vaig lluitar i capa mitja tornada vaig aconseguir entrar a un grupet de tres que nedava davant meu. Vaig agafar aire durant una estona i veient les bones sensacions que portava els vaig avançar.
Sorprenentment vaig arribar al tram final amb forces i vaig poder avançar als darrers metres.
 
Ja a la meta vam coincidir tots en que havia estat una travessia molt maca, una molt bona organització (hi havia gairebé 50 caiacs a l’aigua), i a tots ens havia costat més orientar-nos a la tornada. El lloc era increïble, es veia el fons durant tota la prova.
 
Recomano 100% aquesta prova per l’any vinent i espero poder participar a alguna més amb aquesta organització aquest any.
 
Els resultats es poden consultar a la següent pàgina:
 
http://www.marnaton.com/pdfs/resultados_pdfs/lluna4.5_2013.pdf
 
A veure si s’anima algú més per la propera.
 
Una abraçada i a NEDAR!!!

Pos 51 - Dani Gavaldà Castet - 1:05:00
Pos 127 - Juanmi Riu Madrid - 1:16:46

No hay comentarios:

Publicar un comentario